Vinteren er en kold og våd tid, hvor de fleste holder sig mest muligt indendørs. Her ser vi frem til foråret og sommeren, hvor solen atter igen viser sig fra sin pæne side af, og vi igen kan komme udenfor og få rørt os. Her er fem ideer til idrætsaktiviteter, du kan give dig til denne vinter.

Petanque

Petanque er en aktivitet som kan nydes hele året rundt, hvis bare I er ordentligt klædt på. Lover vejret tørt, kan det i den rette beklædning sagtens lade sig gøre at hygge sig med en gang petanque med vennerne. Spiller i udendørs om vinteren, er det dog en god ide at huske handsker og lidt varmt til ganen. Kuglerne bliver nemlig hurtigt meget kolde i vintervejret, hvilket ikke altid gør dem så behagelige at holde om. En termokande med kaffe kan også anbefales, da dette både hjælper dig med at holde varmen, samtidigt med at det bidrager som et hyggeligt element i spillet.

Lagengymnastik

I en helt anden boldgade finder vi lagengymnastik. Dette aktivitet kan naturligvis dyrkes året rundt, da der som sådan ikke findes nogen højsæson for lagengymnastikken. Dette aktivitet vælger de fleste at dyrke sammen med en fast partner, hvor de der ikke har en fast partner dog kan overveje at finde en på på scor.dk. Her kan du både som kvinde og mand finde andre singler i annoncer som kvinde søger sex.

Vandgymnastik

Vandgymnastik er en god måde at få rørt den slidte krop på. Den nærmest vægtløse tilstand i bassinet gør samtidigt vandgymnastik til en oplagt aktivitet til genoptræning. Dertil er vandgymnastik en hyggelig aktivitet, som du snildt kan dyrke sammen med venner og veninderne.

Power-walk og gang

Gang er danskernes foretrukne idrætsaktivitet. Det er nemt at “gå” til, og det kræver ikke, at du er medlem af en klub eller forening. I både byer og på landet er der mange steder mange pæne vandreruter, hvor du og dine gå-kammerater kan gå på opdagelse. Når du går i vinterhalvåret, er det som i petanque en god ide at klæde sig godt på, så du ikke risikerer at blive kold og få en forkølelse.

Fitness

Fitness er en aktivitet for alle, da det gavner alle. Mange vælger at dyrke fitness for at opbygge muskler, men fitness er samtidigt godt for både genoptræning og vedligeholdelse af muskler. I de fleste større fitnesscentre findes der mange forskellige maskiner du kan tage i brug, så du helt selv kan vælge, om du vil træne løb, cykling, vægtløftning, roening eller måske nogle mere yoga-inspirerede øvelser.