Indlæg

Hvis du står overfor en kommende flytning, er der formentlig en del at holde styr på. Der er både alle de fysiske møbler og ting, der skal flyttes – og der er alle de andre praktiske ting, der skal klares på borger.dk og lignende. Der kan være rigtig mange ting at holde styr på, og man kan nemt miste overblikket. Læs med her, så du ikke glemmer nogle af de vigtigste ting ved din flytning.

Hvad skal du huske, når du flytter?

For det første er det vigtigt, at du får styr på flyttedatoen og flyttefirmaet. Det mest hensigtsmæssige er naturligvis at flytte ind, efter der er blevet afholdt indflytnings syn, hvis du eksempelvis flytter i lejlighed. Her er det også godt, hvis du booker dit flyttefirma i København, så snart du ved, hvornår du vil flytte. På den måde kan du være sikret, at du har mulighed for at flytte på den planlagte dato. Får du hjælp af familie og venner, er det også en rigtig god idé at melde datoen ud i god tid – så du er sikker på at have de hænder, du skal bruge.

Hvad skal man gøre, hvis man skifter adresse i København?

Hvis du skifter adresse i København, bør du være klar over, at du kan få en bøde, hvis du ikke flytter din adresse i tide. Du kan melde flytningen tidligst 28 dage, før du flytter ind i dit nye hjem. Hvis du ikke har meldt flytningen senest 5 dage efter, du er flyttet ind – så får du en bøde på 1000 kroner (takst for 2019). Derfor skal du være opmærksom på, at du ikke overskrider datoen. Det tager ikke særligt lang tid at melde flytning. Det, der formentlig kunne tage længst tid, er at vælge læge. Det er nemlig et valg, som du gratis kan foretage, når du melder en flytning.

Brug dit borgerlogin på borgerservice.dk

På Københavns Kommunes hjemmeside kk.dk kan du ved hjælp af dit borgerlogin melde din flytning. Det eneste, du skal bruge, er dit NemID. Følg hjemmesidens anvisninger, og så har du hurtigt meldt din flytning – og undgået en ærgerlig bøde.