Sponsoreret indhold.

Effektiv markedsføring er vigtigere end nogensinde før. Og som virksomhed ved man, at god online marketing er særdeles essentiel, hvis man vil øge sin omsætning. Derfor gør virksomheder meget ud af deres online marketing. Og på grund af det er konkurrencen inden for feltet meget hård. Forbrugere møder mange virksomheder hver dag og ser mange forskellige produkter online.

For københavnske virksomheder er konkurrencen om kunderne særdeles stor, fordi byen har mange store virksomheder, som gerne vil skille sig ud og dermed tiltrække og fastholde kunder. Måden, de gør det på, er ved at bruge forskellige systemer, som gør dem klogere på kunderne og giver dem muligheden for at dele relevant og værdiskabende indhold. Det ser ud til, at det er sådan, virksomhederne kan klare sig i den hårde konkurrence.

Systemer hjælper virksomhederne med marketing

Det kan være svært for virksomheder at skille sig ud fra mængden og gøre deres webshop og produkter synlige for forbrugerne. Derfor bruger mange virksomheder e-mailmarketing, der netop hjælper dem med at nå ud til deres kunder og sikre virksomhedens synlighed. E-mailmarketing giver virksomhederne mulighed for at kommunikere med kunderne i indbakken, hvor de ikke bliver overvældet af et utal af virksomheder og indhold, som de blandt andet gør på Facebook.

For at sikre en god nethandel og bruge e-mailmarketing rigtigt gør mange virksomheder brug af værktøjer som Klaviyo. Har du en webshop, og vil du gerne bruge Klaviyo, kan du se denne guide til Klaviyo for at blive klogere. Klaviyo er et e-mailmarketingsystem, som hjælper virksomheder med at lære målgruppen at kende ved at levere data, som de kan bruge til at analysere deres indsats og dermed forbedre den.

Med systemer som Klaviyo kan virksomheder give deres kunder direkte besked, når et produkt, de har vist interesse for, er på tilbud. Derudover kan de gennem Klaviyo også minde kunderne om et produkt, de har kigget på. Selvom der i København er hård konkurrence inden for online markedsføring, klarer mange virksomheder sig godt på grund af en målrettet, personlig og værdiskabende indsats online.

Kendskab og relation til kunderne øger virksomheders omsætning

Mange virksomheder vælger at lave en målrettet frem for en bred marketingindsats. Disse virksomheder oplever nemlig, at de på den måde når ud til de forbrugere, der faktisk er interesseret i dem og deres produkter og derfor er klar til at foretage et køb. En bred marketingindsats når ud til flere forbrugere, men ofte er det desværre ikke de rigtige.

Kundeoplevelsen er alfa og omega for virksomheders salg, har undersøgelser vist. Marketing, som er irrelevant for en virksomheds kunder, får kunderne til at tage afstand fra virksomheden frem for at lægge penge i den. Det skyldes, at kunderne ikke oplever, at indholdet er værdiskabende. Værdiskabende indhold gør selvsagt forbrugerne mere klar til at lægge penge i en virksomhed.

Virksomheder håndterer altså den hårde konkurrence om forbrugerens opmærksomhed ved at fokusere på deres målgruppes interesser, vaner og adfærd. Og systemer som Klaviyo giver virksomhederne et afgørende indblik i disse ting.