Kom i mål med en personlig træner

Annonce

 

Hver år vågner vi 2 januar med klare øjne, en stålsat vilje og motivationen helt uden på skjorten -og hver marts gør i det omvendte, når kun 2 kilo er raslet væk og det begynder at bliver hårdt arbejde.

Stort set alle vil gerne enten tabe fedt, få bedre kondi, blive sundere eller bare ”røre sig mere” og efter nytår skal der igen fokuseres på sundheden.

 

Når motivationen falder

Efter 2 – 3 måneder kommer den periode, hvor det træningen begynder at bliver en rutine og hvor resultaterne kommer langsommere og langsommere, særligt hvis du ikke træner rigtigt.

De første par måneder ser du resultaterne af det man i fagsprog kalder ”beginner gain” hvor kroppen giver en voldsom positiv respons på alt den nye ekstra træning den udsættes for.

Vægten reguleres hurtigt et par kilo ned, musklerne vokser og kondien bliver langt bedre.

Men sådan bliver det ikke ved og det kan gå helt i stå, hvilket det går for de fleste.

 

Få hjælp fra en erfaren personlig træner

Når der ikke rigtigt sker noget, kan der være flere årsager og frem for at lade motivationen grave dig ned i sofaen, kan en personlig træner hjælpe dig med at lave et træningsprogram, der både er spændende at udfører og som er udfordrende for musklerne igen, så kroppen på ny giver positiv respons.

De nye anderledes øvelser, lavet i en anden rækkefølge – måske i et splitprogram frem for full-body, de kan give dig lysten til træningen retur og de kan give den progressive fremgang et boost.

Selve træningen behøver ikke tage mere end 45 minutter, hvis træningsplanen er effektiv og skemaet behøver kun blive tilrettet en gang om måneden, så det følger med dig udvikling.

De fleste der træner selv, glemmer efter noget tid, at træningen skal være progressiv – der skal mere modstand / vægt på, så musklerne udfordres  mere og mere.

Få erfaringen fra den personlige træner

En  har haft flere hundred klienter gennem langvarige forløb og kender til alle de udfordringer du dygtig erfaren personlig træner,har -og ikke mindst hvordan du kommer omkring dem.

Det kan være smerter, det kan være problemer med at sove, manglende lyst til at spise og alt muligt andet, der opstår under et træningsforløb.

Her vil du kunne hente den nødvendige viden og hjælp fra personlige træner.

Kosten – en vigtig del af træningen

Træning udført tom mave er ikke en god kombination og generelt er det ikke et hit at sulte sig for at tabe sig.
Det er bestemt muligt, men kombineret med hård fysisk træning er det sjældent en kombination kroppen er særlig tilfreds med.

Derfor er en afbalanceret kostplan den bedste kombination til din træning – og det ligegyldigt hvad dit mål med træningen er.

Ønsker du effektivt vægttab, ja så er kosten faktisk vigtigere end selve træningen.

Er målt muskelvækst, så er det vigtigt, at få nok protein til processen -og kalorier.

Vil du gerne være sundere generelt, er grøntsagerne og det grove vigtigt.

Med andre ord, der bør indgå en tilpasset kostplan som understøtter din træning og hjælp er dig på vej mod dine mål.

Typisk vil du derfor både få udformet en kostplan og et træningsprogram af din personlige træner.

I samme kategori

Annonce
spacejoy-NiFaI92szWA-unsplash
tipkbh.dk--2-
pexels-pixabay-269630--2-

Tip os

Send dine tips til byen og del dem med resten af Odense – fra odenseaner til odenseaner!

Mest læste

lagkagehuset-1
144A1538-1400x840-2
photo-1544213456-bc37cb97df74
microphone-3989881_1920

Forsiden netop nu

Design uden navn
Poolen i Spectrum Wellness i København
Dagen derpå
champagne-1
Aire-1
-bleskiver
lucia-1
gro-1

Mest læste

Det sker i København

Poolen i Spectrum Wellness i København
lucia-1
SDU-2-2
jul

Mad og drikke

Design uden navn
champagne-1
gro-1
gl-gggg

Kultur og kunst

SDU-2-2
kultur
hands-4212584_1280
custom1

Instagram Feed

Vores bedste guides