Indlæg

Google er kendt for at køre et meget stramt design på deres produkter og services. Uanset om du er på søgemaskinen, Gmail eller et af de andre mange produkter, vil du tydeligt kunne se, at der er tale om et Google-produkt.

Netop derfor er det altid interessant at dykke ned i ændringer i designet, når det sker. Du kan være sikker på, at der ligger utroligt mange test bag disse designændringer, før vi overhovedet får dem at se.

Når et nyt design går live, vil der typisk ske det, at der vil blive foretaget såkaldte A/B-splittest. Dette betyder i praksis, at du og jeg, kan se vidt forskellige resultater. Dermed kan der måles på hvilket design der fungerer bedst.

Nyheder, Billeder, Maps, Shopping & Mere

Som det kan ses på ovenstående billede, er der lige nu tests i gang med at tilføje ikoner til de forskellige søgeparametre der findes på Google. Det gør oplevelsen lidt mere lækker, men også mere visuel.

Er man ordblind vil det fx. være en stor hjælp at der er en lup ved ”Alle”, en avis ved ”Nyheder”, et billede ved ”Billeder”. Ligeledes med en pin point ved ”Maps”, et prismærke ved ”Shopping” og tre prikker som symboliserer ”Mere”.

Ved du selv lidt om at arbejde SEO, ved du nok også, at nye typer søgninger er i vækst. Folk søger i højere grad efter nyheder, billeder, placeringer og produkter. Netop på disse typer søgninger, vil det hjælpe folk til at søge mere specifikt, da der nu er mere fokus på disse.

Specielt arbejdet med lokal SEO kan være hårdt. Her er en af de store parametre lokale SEO links. Det gælder i høj grad om, at få links fra lokale sider som Tripadvisor, Foursquare, Krak og de mange andre lokale kataloger.

På nuværende tidspunkt er ”Shopping”-delen af Google hovedsageligt domineret af Google Adsannoncer. Men man kan jo have lov at håbe på, at denne del også bliver lidt mere åben. Således der kan arbejdes med at få gratis trafik den vej igennem.