Søg
Close this search box.
Søg
Close this search box.

Webshops stiger i popularitet

Indlæg

Det er blevet mere og mere populært at handle i webshops, men hvilken effekt har dette i det københavnske shopping-atmosfære?

Webshops Har siden de så dagens første lys i 1994 fået en stabil og stigende succes. Webshops har grundet nemhed og pris nydt popularitet især fra folk som har en travl hverdag.
En webshop kan drives som den nu gør grundet lavere omkostninger i forhold til hvis du har en butik.

Folk shopper på nettet da det er nemmere, ikke lige så tidskrævende og til tider billigere end hvis du skulle købe de selvsamme produkter i en fysisk butik. Webshops er minsandten kommet for at blive, men hvilken effekt har det fået på de københavnske butikker, og kan de egentlig mærke webshoppenes tilstedeværelse?

Ifølge flere mindre københavnske butiksejere, kan webshoppenes tilstedeværelse mærkes. Der er mindre aktivitet, men dette skyldes dog kun delvist konkurrencen fra e-handelen.

Dette skyldes også en ændring i forbrugernes shopping-adfærd. I dag undersøgere flere forbrugere priserne på nettet før de vil købe en vare, så de dermed ikke føler sig snydt efter. Dovenhed og multitasking er til tider også en faktor, da det er nemmere at sidde på sofaen eller internetshoppe i pausen.

Derudover er tid også blevet en faktor, og mange går efter princippet – ’’Time is money’’.

Dette har mange fysiske butikker været nødt til at tilpasse sig, og har som modsvar endda webshops tilsvarende deres fysiske butikker. Dette gør at de kan fange de forbruger som ellers ville være gået tabt til en anden webshop.

Men hvad kræves der egentlig for at drive en succesfuld webshop?

Et godt fundament er et minimumskrav. Webshoppen skal bygge på teknologi der er integrer bar og løbende kan opdateres og udvikles. Derudover er mobil kompabilitet yderst vigtigt. Det vil sige et responsivt design, så det er muligt for forbrugere at handle fra deres smartphones og tablets. Sikkerhed er også vigtigt og derfor er en webshop med et SSL-certifikat at foretrække.

Til sidst kræves det, at man er stærk rent reklamemæssigt. SEO er det nye buzzword og har man ikke det på plads, kan der gå længe før ens webshop bliver set og handlet fra. Dette bevidner performance marketingsbureauet Clickin også om. Clickin hjælper også mange store webshops med SEO, og det kan mærkes på bundlinjen.

Her kan de fysiske butikker oftest også udkonkurrere webshoppene. De fysiske butikker, især de veletableret, kræver ikke SEO-arbejde som så. De kræver selvfølgelig en online tilstedeværelse.

I samme kategori

55909C71-814A-4BAF-BAB7-0EBCE3B2B8F3_1
marcela-laskoski-YrtFlrLo2DQ-unsplash
michal-parzuchowski-oT-XbATcoTQ-unsplash

Tip os

Send dine tips til byen og del dem med resten af København – fra københavner til københavner!

Mest læste

Frisør København
generator-copenhagen-playbar-7
VesterbroStreetpartyHeader-01
cover-1468234847176-28606331216a

Populære kategorier

Information